De letters van het alfabet..

13 april 2013 - Brussel, België

De letters van het alfabet..

Misschien dat jullie het al kunnen raden maar deze week zal ik mijn gebeurtenissen, ervaringen proberen te verwerken in een de vorm van het alfabet..

Te beginnen bij de letter....A

De ‘A’ van: Au bon Sol, een Vietnamees/Aziatisch/Chinees eettentje van Brussel waar je de beste, zelfgemaakte noodles onder TL-buizen kan eten. Toen ik daar donderdagavond met 12 trainees ging eten en we voor de toko stonden dacht ik ‘WAAAT is dit?!’ maar ik heb maar weer geleerd.. Never judge by appearance ;). Heerlijk zitten smullen van een REUZEBORD met homemade noodles en kip.

Best Practice Breakfast: Dit was een ontbijt vrijdagochtend met het gehele team van Cosmetic Brands (Biotherm, YSL en HR); Marketing Director, Group Managers, Product Managers en Trainees. Tijdens dit ontbijt konden we belangrijke en interessante projecten met elkaar delen, super leuk en ik was degene die voor Biotherm mocht presenteren :) EXCITING :-)

Cointreau Fizz Garden Party with lovely COINTREAUPOLITANS! Dit is een private cocktail bar midden in het centrum waar je alleen kan binnenkomen als je een uitnodiging ontvangt, accepteert en daarmee op een lijst komt te staan. Super gave deco, leuke mensen en lekker cocktails. Een zeer geslaagde en gezellige after work borrel!! Deze bar bestaat alleen maar voor een maand, soort van pop-up, en sluit helaas al de 21ste april Snel nog maar een keertje gaan dus.. who wants to join me ;)?

Designer Outlet Department Store: Hier liepen Mathijs en ik vorige week zaterdag tegen aan en ik kon het natuurlijk niet laten om even naar binnen te gaan en te spieken.. jurkje gescoord! Je moet er goed zoeken maar ik liep binnen 5 minuten al tegen een jurkje aan waar ik op slag ‘verliefd’ op was..SOLD TO GRACY ;)!

Engels, Frans en Nederlands..alles wordt de hele dag door elkaar gesproken. Nederlands en Engels is natuurlijk geen probleem maar Franstalig ben ik nog verre van ;). Ik ben druk aan het oefenen dus hopelijk kan ik hier na 6 maanden op terugkomen.

Facebook Post: Zijn jullie al lid van de Biotherm Facebook page?! Dit is een van mijn verantwoordelijkheden en taken waar ik dagelijks, in samenwerking met een extern bedrijf, mee bezig ben. ‘RARA...’ welke FB posts heb ik bedacht ;)

Get Together, dit was afgelopen maandag van lunch tot aan borreltijd met iedereen van L’Oreal Belglilux.. en dat zijn nogal wat mensen!! Het was een interessante middag, veel informaties en helaas wel allemaal in het Frans :s. Vermoeiend maar ik kon het gelukkig goed volgen. Als afsluiting een borrel maar ik ben niet te lang gebleven want ik was behoorlijk moe.

Hardlopen: dat is wat ik nu ga doen!!

Itzel, zoals de meeste van jullie weten is dat de naam van mijn huisgenoot. We kunnen goed met elkaar opschieten alleen lopen we elkaar vaak mis (bijna de hele week). Dus daar gaan we proberen een beetje verandering in te brengen, wel zo leuk als je een half jaar bij elkaar in huis woont..

Jeeeeejj, bij deze letter was ik 'Koos' inspiratieloos..maar ik ben heel happy dus vandaar :)

Kortsluiting..de eerste werkdagen waren erg druk, er kwamen ook nog eens veel ‘spoed’ opdrachtjes tussendoor en ik wist dat ik twee presentaties had staan voor vrijdag. Dus woensdag was het bijna even kortsluiting in mijn hoofd...ik was het overzicht kwijt..Snel even alles opgeschreven op ‘prioriteit’ en toen kon ik weer effectief aan de slag.

L’auberge Espagnol, beneden mijn appartement zit een super lekkere tapas tent die zo heet. Ik heb hier vorig weekend met Mathijs gegeten. Zeker een aanrader tijdens een bezoekje aan Brussel.

Maandag, had ik een klein beetje opstartproblemen en er stond een volgeplande week voor de boeg..Gelukkig was maandag maar een halve ‘werk’-dag aangezien we vanaf 13:30 de Get Together of L’Oreal hadden.

Noortje, zij verzorgt alle trainingen voor Biotherm en is een ware Skin- en Biotherm Expert. Ik had gevraagd of zij mij ook een training kon geven over alle producten. Dankzij haar ben ik weer helemaal bij en op de hoogte van de producten en van allerlei ‘tips & tricks’, super nice!

Oooops: het ongelukje van deze week..is dat ik mijn pinpas ben kwijtgeraakt.. of ik hem nu verloren ben of dat de machine mijn pas heeft ingeslikt..het is mij een raadsel maar onhandig vind ik het wel!! BUMMER!!

Presenteren: vrijdag was D-Day voor mij. Ik moest twee presentaties geven; eentje tijdens het Best Practice Breakfast en de andere aan een persoon van een extern bedrijf die ons ondersteunt in het beheren van de Biotherm Facebook. Lange en drukke dag maar uiteindelijk goed geslaagd.

Qwerty (naar Azerty) toetsenbord, de ‘Q’ is altijd lastig maar dit keer had ik hem zo bedacht. Die twee verschillende toetsenborden..ppfff.. het went uiteindelijk snel maar nu voel ik mij na 5 werkdagen een ‘rare’ op mijn eigen toetsenbord.

Retail Day: dit is een dag die belangrijk is voor een van mijn projecten waar ik mee bezig ben. Deze is binnenkort en wordt zowel voor Belgie als Nederland georganiseerd, wat betekent.. dat ik eventjes naar NL kom :)! I am coming home ;). De planning is nog niet helemaal 100% maar ik denk dat ik in Nederland ben van donderdagavond 25 april t/m zaterdag/zondag.

Slapen: dat zou ik soms best een uurtje (of 2) meer willen doen, maar goed alles went he ;).

TV-commercial: in de weken van 22 april t/m 12 mei zal er op de Nederlandse Televisie een reclame te zien zijn van een van de fijnste verzorgingslijnen van Biotherm: Aquasource. Deze week heb ik de preview gezien en het ziet er mooi uit! So better watch it ;)

Uitslapen, dat ga ik zeker weten morgen doen!!

Verhaaltjes: tot nu toe lukt het mij nog goed er ongeveer iedere week eentje te schrijven. Hopelijk gaan ze jullie nog niet vervelen..maar waarschijnlijk zal de frequentie de komende tijd wel afnemen..

Weekly Meeting: deze mocht zeker niet in het rijtje ontbreken aangezien ik deze meeting iedere week heb..

X van ‘xxxx’ voor jullie allemaal!!

YSL (Yves Saint Laurent), daar staat natuurlijk de ‘Y’ voor! Ik moet mijn collega’s wel te vriend houden ;).

Zon:  Ze zeggen dat de zon dit weekend volop gaat schijnen, hoor allemaal mensen om mij heen dat ze naar de Belgische kust gaan?!, BBQ-en etc. Ik moet het eerst nog maar zien.. Het zou wel super fijn zijn als het mooie weer eindelijk gaat doorzetten! Hoe is het bij jullie?

Dat was het voor deze keer!

Verder wil ik alleen nog even zeggen dat ik helemaal ben vergeten de foto’s toe te voegen bij mijn vorige verhaal dus deze week krijgen jullie een dubbele portie ;).

Ik hoor graag wat jullie plannen voor dit weekend zijn!

Veel liefs, xx

Grace

1. Mike:
    13 april 2013
    Zal als reactie maar niet ook in het alfabet posten he! ;) Leuk verhaal wederom en leuk te horen dat je het a) naar je zin hebt en b) lekker druk bent... (Zo toch een beetje alfabet!) ;) Als het morgen echt daadwerkelijk mooi weer word vind ik die BBQ wel een goed idee!! ;)

groetjes uit Haarlem!
  2. Marlies:
    13 april 2013
    Ga ik verder met de c van creabea! Eerlijk gezegd dacht ik pffff... Een heel alfabet!! Maar het was echt superleuk om te lezen; je maakt weer veel mee. Geniet ervan! Hier ook een lekker zonnetje! X
  3. Sabine:
    13 april 2013
    Hola chica! Ik sta vanaf morgen 5 dagen reserve. Precies als het mooi weer wordt dus ;). Maarrrr, weer nieuwe hardloopschoentjes gescoord, dus misschien kan ik één van de komende dagen jouw goede voorbeeld wel volgen.. Ik ben natuurlijk de 22e in BRU, en dus net te laat voor de amazing cocktails :S. Hopelijk heb je weer een nieuw hip pop-up tentje gevonden als ik er in mei ben, met mijn dagje over :). Yiehaaa!
  4. Suzanne:
    17 april 2013
    Jeetje dat is nog best lastig, aan de hand van het alfabet een super leuk verhaaltje schrijven.. En toch is het je weer gelukt! Super leuk om te lezen :)
    Goed bezig met stage! En gelukkig heeft Brussel genoeg leuke plekjes voor borrels en etentjes etc :)
    Xxx!!