Gezelligheid kent geen tijd ;)

8 april 2013 - Brussel, België

Eigenlijk weet ik nu niet goed voor- of achteraan te beginnen..

Laten we maar gewoon beginnen waar we gebleven waren..vorige week zaterdag.. Het voelt al weer als langer geleden maar zeker een weekend dat niet in het verhaal mag ontbreken!

Zaterdagochtend was het meteen BINGO! Opstaan, ontbijten, wasjes draaien, boodschappen doen, beetje aanrommelen want voor dat ik het wist kwam iedereen in Brussel aan. Van Suus en Julien had ik inmiddels een berichtje gehad dat ze net begonnen waren Brussel te verkennen en Bart Stans zou rond een uurtje of 15:00 bij mij langskomen. Op mijn ouders na..had hij de PRIMEUR! De eerste persoon die mijn huisje in Brussel heeft gezien :). Daarna zijn Stans en ik vertrokken, zoals we in Nederland al hadden afgesproken ;), naar het DELIRIUM Cafe. Een MUST HAVE SEEN cafe in Brussel....meer dan 2000 soorten bier, super vol en druk maar een en al gezelligheid. Vechten voor een ton om aan te zitten but we MADE IT! Toen Bart de eerste Delirium biertjes ging halen, heb ik meteen Suus en Julien gecontact om ook deze kant op te komen voor een biertje.. en bij de 2de ronde zijn ze gezellig aangeschoven! Stans en ik hebben uiteindelijk nog een ‘aandenken’ meegenomen van de Delirium (zie foto’s) en vervolgens hebben we met z’n 4-en wat gehapt. Voor Stans tijd om terug te gaan naar het hotel, morgen weer vroeg op en ‘het uurtje’ die nacht werkte ook niet in zijn voordeel.. :(. Suus, Julien en ik zijn nog naar een cafe’tje geweest in Halle Saint Gery, genaamd Les Roi des Belges. Gezellig! maar ook voor ons was het tijd om te slapen...‘zzzz’

De zondagochtend was het natuurlijk al een uurtje later doordat de zomertijd was ingegaan..eerst even uitvogelen hoe laat het nu ECHT is. Gelukkig had ik die ochtend wel lekker even een momentje voor mijzelf. Ik ben verslaafd aan de serie Suits (aanrader!) dus daar heb ik een aflevering (of 2 of 3 :p ) van gekeken. Daarna contact gehad met Suus en Julien en die zouden rond een uurtje of 17:00 bij mij komen aanwaaien, om even met de voetjes omhoog te kunnen, en vervolgens naar een ander leuk biercafe in Brussel te gaan (there are plenty!) Het was eerst de bedoeling om een bierproeverij te doen maar die zijn toch behoorlijk prijzig dus dat is er helaas niet van gekomen :(.. dan gaan we zelf maar cafe’tjes hoppen....

First stop..La Mort Subite.. een zeer populair biercafe onder de ‘locals’ in combinatie met enkele toeristen (zoals wij), gezellige bende was het :)! La Mort Subite betekent trouwens letterlijk..’de snelle dood’.. een niet erg aantrekkelijke naam voor een biertje! In dat cafe hebben we het een en ander uitgeprobeerd om vervolgens door te hobbelen naar onze volgende stop..Les Corbeaux..maar die was helaas dicht :(! Aangezien we vrij lang waren blijven hangen bij La Mort Subite, besloten we dat het tijd was om te eten..ik ben naar huis gegaan en Suus en Julien zijn een restaurantje ingedoken.

Eenmaal thuis, gegeten en daarna snel mijn bedje ingedoken want heel erg bijgekomen van de week, was ik nog niet...maar gelukkig morgen nog een extra dagje (Tweede Paasdag) vrij!

....En die dag was ook weer helemaal gevuld met gezelligheid! ‘s Ochtends op tijd op want mijn huisgenoot Itzel had gevraagd of ik het leuk vond om mee te gaan naar een ‘Salon de Chocolat’ voordat ze moest beginnen met werken. Chocolade?!.. Daar zeg ik geen ‘nee’ tegen ;). Itzel werkt in een Chocolatier genaamd Neuhaus en onlangs heeft Neuhaus een Salon de Choclat geopend.. En je raadt het waarschijnlijk al, daar is het..CHOCOLA, CHOCOLA en nog eens CHOCOLA! YUMMIE DE BUMMIE!! Het was erg gezellig om daar met haar de week een beetje door te nemen en bonbons te proeven :). Daarna heb ik in haar winkel nog een flinke chocoladebox voor mijn ouders samengesteld en moest ik mij naar huis haasten want zij konden ieder moment op de stoep staan....

Eenmaal thuis, net toen ik mij gesettled had op het balkonnetje, zag ik ze aankomen rijden. We hebben heerlijk in het zonnetje gezeten, het paste precies op dat kleine balkon van mij, met thee en bonbons! Daarna zijn we een wandeling gaan maken door mijn wijk en nog een andere mooie wijk, Sablon, om vervolgens neer te strijken bij een Wine&Tapas bar die Pixel heet. Ik had hem stiekem al gespot in de 100% Brussel dus dat wilde ik wel even uitproberen met mijn ouders...daar hebben we heerlijk Chablis gedronken en gesmikkeld van verschillende tapas!! ONE TO REMEMBER!!

Ten slotte heb ik ‘s avonds ook nog gezellig en super de luxe met di pappa et di mama gegeten bij een tentje bij mij om de hoek (Un Jour a Peyrassol). Ook echt super lekker en daarna was het buikje wel vol.. Ondertussen had Jan Willem mij laten weten dat hij in Brussel was, of ik zin had in een drankje in de stad later die avond..dus dat was nog meer onverwachte gezelligheid! Mijn ouders waren zo lief mij te droppen bij het Crewhotel en daar kwam Jan Willem ook net aan in de taxi..timing :)! Afscheid genomen van mijn ouders, Jan Willem had ondertussen zijn Blauwe Pak omgewisseld voor een casual outfit..klaar om het centrum in te gaan!

Ik wilde Jan Willem mee naar Mappa nemen en daar zijn we uiteindelijk ook beland :-). Eenmaal binnen dachten we beide meteen aan de Stiels in Haarlem.. want het rook daar precies zo haha (of dat goed is weet ik niet.. :p). Hele gezellige avond gehad en voordat we het doorhadden was het tijd om te sluiten. Een taxi gepakt..Jan Willem voor het hotel afgezet en vervolgens mij zelf...om snel mijn bed in te duiken want de wekker stond al weer vroeg..

06:45..OPSTAAN..Wonder boven wonder ging dat best prima. Klein beetje moe maar daar komen we wel over heen. Een dagje extra vrij is lekker maar dat betekent vaak ook dat er in de overige 4 dagen des te meer moet gebeuren.. Dus ik ben meteen flink aan de slag gegaan.. ook was de Weekly Meeting en voordat ik het wist was het 19:00.. tijd om naar huis te gaan! Woensdag overtrof dinsdag en was nog langer... en donderdagochtend had ik dan ook even opstartproblemen..maar ook dat was snel weer over. HUPSAKEE!! We gaan er nog even voor.. donderdag was een dag vol met meetings met allerlei mensen die mij konden helpen bij de verschillende projecten die ik aan het opzetten ben. Het was dus allemaal heel waardevol en nuttig.. alleen is ook dan je dag voorbij voordat je het doorhebt. Na werktijd met de stagiaires nog even Brussel ingegaan voor een kleine borrel bij Mezzo en daarna simpel maar lekker gegeten...gelukkig niet al te laat want ik kon mijn uurtjes slaap wel gebruiken..EN Mathijs komt morgen (vrijdag) naar Brussel!! JEEJ :).

Vrijdag uit mijn werk snel richting huis gegaan want wie stond mij daar al op te wachten...m’n lief :)!! Tres Coole!! Eerst even mijn plekje laten zien, de spulletjes gedropt en daarna zijn we naar een Wine Bar gegaan die bij mij aan het plein zit. Oeno TK! Het was behoorlijk vol maar uiteindelijk konden we een plekje fixen..Daar hebben we heerlijk zitten bijkletsen en een wijntje gedronken.. op een gegeven moment gingen onze maagjes toch wel knorren dus toen zijn we naar een Italiaan gegaan bij mij in de buurt.. Lekker gesmikkeld en toen richting huis..want we waren allebei behoorlijk moe..

De rest van het weekend was ook erg fijn met zijn tweetjes, heerlijk relax!! Helaas komt aan al het leuke ook weer een einde..

Vandaag heb ik een rare dag gehad maar ik merk dat ik al weer behoorlijk los aan het gaan ben op mijn toetsenbord....het is mooi geweest, mijn bedje roept me! Tijd om vannacht de batterij goed op te laden..

BISOUS à tous!!

Grace

1. Karin:
    9 april 2013
    Hi Lieverd, net heerlijk gegeten bij de Taperia en nu thuis :):)op de bank nog even een kopje thee en dan jou verhaal te lezen. Helemaal TOP. Xxx
  2. Mike:
    9 april 2013
    Goed om te lezen en de weg naar de verschillende biertjes heb je dus ook al goed ontdekt he! ;) Haha...

Vervolgens een lekker weekendje met zijn 2'tjes gehad dus kan niet meer stuk, moet wel naar zijn om na zo een week weer aan de slag te gaan! ;)

Toi toi toi!!

xx Mike!
  3. Juliette:
    12 april 2013
    Leuk Grace!! Een paar tentjes komen we wel bekend voor, zoals Delerium en Le Mort Subite! Geniet ervan :) :) xx